Dialog międzykulturowy w praktyce
W czerwcu 2017 gościliśmy w naszej szkole Alfredo obywatela Salwadoru, małego kraju w Ameryce Środkowej. Tego dnia uczniowie i nauczyciele mogli poznać całokiwcie nową dla nich kulturę. Uczniowie podczas zajęć zadawali bardzo ciekawe i zaskakujące pytania dotyczące kultury, religii i polityki, a także bardziej prywatne związane z emigracją. Nauczyciel nie spodziewał się, że konwersacje uczniów z gościem będą tak dotyczyły tak poważnych spraw. Podczas Dnia Kultury Latynoamerykańskiej uczniowie poznawali kulturę i geografię kraju o którego istnieniu wielu z nich nie wiedziało. Podczas zajęć zostały wykorzystane materiały dostepne na YouTube a także prytwatne przywiezione przez gościa. Uczniowie i nauczyciele tego dnia mieli okazaję spróbowac przysmaków kuchni tego graju tzw. platanos, przygotowanych na kilka sposobów. Uczniowie podczas lekcji spontanicznie śpiewali wspólnie z nim piosenki po polsku i po hiszpańsku, starając się nawiązać kontakt w języku angielskim i polskim, ponieważ uczy się polskiego. Dla uczniów starszych klas majacych blokadę językową, swoją postawą i brakiem oporów do porozumiewania się pdstawowym językiem polskim, z pewnością ukazał że w komunikacji nie zawsze poprawność językowa i perfekcyjna wymowa gra najważniejszą rolę. Po intensywnym dniu spędzonym na dzieleniu się swoją kulturą i pasjami oraz poznawaniu realiów polskiej szkoły, długo wspominał ten niezwykły dzień dzieląc się wrażeniami z ze swoją rodziną i znajmymi w Polsce i na świecie. Uczniowie po zajęciach pytali czy jeszcze raz nasz gość nas odwiedzi, długo będą pamietać jego entuzjazm i otwartość.












