PODSUMOWANIE ANKIETY MONITORUJACEJ DZIAŁANIA UCZESTNIKÓW PROJEKTU PODCZAS MOBILNOŚCI NA MALTĘ ORAZ PODCZAS POBYTU NA SZKOLENIU WE WŁOSZECH W RAMACH PROJEKTU PROGRAMU OPERACYJNEGO WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ „DIALOG MIĘDZYKULTUROWY-DIALOGIEM PRZYSZŁOŚCI”.
Nauczyciele podczas mobilności na Maltę i do Włoch wypełnili ankietę monitorującą działania uczestników uczestników projektu podczas ich szkolenia.
Uczestnicy mobilności na Maltę oraz do Włoch, potwierdzili przydatność przygotowania kulturowego do wyjazdu w postaci spotkań informacyjnych, przekazanych przewodników pod krajach, liście przydatnych linków przesłanych pocztą elektroniczną.
Zajęcia odświeżające znajomość języka angielskiego również zostały ocenione bardzo dobrze.
Warunki zakwaterowania były zgodne z prezentowana wcześniej ofertą, a podczas pobytu w hotelu nie pojawiły się dodatkowe problemy związane z zakwaterowaniem.
W pytaniu dotyczącym kursu realizowanego w ETI Malta i ITAKA Training we Włoszech, ankietowani potwierdzili, że zajęcia realizowane w ramach kursu odpowiadały ich potrzebom szkoleniowym, atmosfera podczas zajęć była bardzo dobra, komunikatywność i kompetencje prowadzących szkolenie zostały ocenione na 5 (w skali 1-5). Ponadto w związku z różnorodnością grup w ETI istniała możliwość modyfikacji treści poruszanych na szkoleniu co sprzyjało zindywidualizowanemu podejściu do uczestników.
Nauczyciele ocenili szkolenie zagraniczne jako bardzo przydatne w dalszej pracy w szkole i zamierzają kontynuować doskonalenie językowe po powrocie do kraju oraz planują uczestniczyć w podobnych szkoleniach, np. metodycznych w języku angielskim.
Na pytanie, w jaki sposób Pani/Pana udział w szkoleniu na Malcie lub we Włoszech przyczyni się do poprawy jakości pracy szkoły? Ankietowani nauczyciele wymienili: możliwość wdrożenia słownictwa angielskiego na lekcjach nauczanych przedmiotów, podczas realizowania podstawy programowej w przedszkolu, uczenie dzieci języka angielskiego poprzez zabawę, zdobycie nowych kompetencji zawodowych dotyczących komunikacji interpersonalnej, poprawę komunikacji w języku obcym podczas wyjazdów z młodzieżą, swobodniejsza współpraca z innymi nauczycielami podczas wizyt amerykańskich wolontariuszy, skuteczniejsza pomoc dzieciom w odrabianiu prac domowych z języka angielskiego, wykorzystanie nowoczesnych technologii podczas pracy z uczniami, sprawniesze rozwiązywanie konfliktów i problemów zwązanych z praca w klasie różnorodnej kulturowo, większa tolerancja i zrozumienie wśród uczniów i nauczycieli porzez udział w szkoleniu wewnętrznym oraz w zajęciach poświęconych dialogowi międzykulturowemu.
