Relacja ze szkolenia językowego
FLUENCY & LANGUAGE DEVELOPMENT
Grupa prowadzona przez Rick'a
Podczas zajęć zostały wykorzystane następujące metody:
- podająca w formie wykładu informacyjnego i pogadanki (wykładowca przekazał treści nauczania w sposób usystematyzowany oraz zadawał pytania uczestnikom kursu)
- problemowa (uczestnicy kursu pracując w grupach musieli rozstrzygnąć problemy podane przez wykładowcę)
- eksponująca (podczas warsztatów zostały przedstawione krótkie filmiki)
- programowana (przedstawienie prezentacji, wykorzystanie obrazów, wykresów i informacji z Internetu podczas zajęć)
- aktywizująca (nauka poprzez gry, burza mózgów)
Udział w kursie dał nauczycielom możliwość podniesienia kompetencji w zakresie języka angielskiego. Zajęcia prowadzone były przez profesjonalnego i kreatywnego wykładowcę, który w ciekawy sposób starał się motywować uczestników do pracy. Odbywały się one w formie warsztatów i pracowaliśmy głównie w parch i grupach. Praca w grupie międzynarodowej (uczestnicy: z Polski, Słowenii i Hiszpanii) była dla mnie niezwykle ciekawym przeżyciem i doświadczeniem. Zajęcia odbywały się wyłącznie w języku angielskim a nacisk położony był głównie na rozwijanie umiejętności mówienia.
Podczas zajęć mogliśmy także zdobyć wiedzę na temat systemów edukacyjnych w innych krajach oraz wymienić się doświadczeniami zawodowymi z innymi uczestnikami kursu. Dodatkowo podczas przerw a także po zajęciach mieliśmy okazję nawiązać nowe kontakty z osobami z krajów Unii Europejskiej i tym samym dzięki rozmowom w języku angielskim dalej doskonalić swoje umiejętności językowe a także poszerzyć wiedzę o kulturze, zwyczajach innych krajów. Przez czas trwania kursu wykładowca bardzo wspierał uczestników kursu i pomógł nabrać pewności siebie. Nowe metody i techniki nauczania poznane na zajęciach, będziemy mogli zastosować podczas naszej pracy z uczniami. Uczestnictwo w kursie pozwoliło nam nie tylko podnieść kwalifikacje ale także wpłynęło pozytywnie na nasz rozwój osobisty i zawodowy.
Grupa prowadzona przez Tessie
Kurs jęz. angielskiego, w którym uczestniczyliśmy na Malcie obejmował 21 godzin dydaktycznych. Zajęcia prowadzone były różnymi metodami z przewagą metod aktywizujących. Pani Tessie Bezina , nasza nauczycielka korzystała z pomocy multimedialnych: komputer, tablica interaktywna, materiały znajdujące się w Internecie, rozmówki dźwiękowe ale także otrzymywaliśmy różne materiały w formie xero, które sami uzupełnialiśmy. Pewnym rodzajem zabawy dydaktycznej były krzyżówki, rozsypanki, diagramy. Zajęcia prowadzone były bardzo ciekawie, Tessie zawsze nas próbowała czymś zaskoczyć i przygotowywała różne ciekawostki, czas mijał bardzo szybko. Dowiedzieliśmy się dużo o położeniu geograficznym Malty, historii, zajęciach ludności , kulinariach oraz systemie edukacji obowiązującym na Malcie.
Relacje uczestników
"Wyjazd na Maltę umożliwił mi: poszerzenie znajomości języka angielskiego, przełamanie barier komunikacyjnych związanych z posługiwaniem się j. angielskim w nowych sytuacjach i w różnych miejscach ( hotel, lotnisko, sklep, restauracja, autobus itp.), zapoznanie się z innymi metodami nauczania i pomocami naukowymi, poznanie historii i kultury tego kraju,poznanie nowych osób, poznanie koleżanek i kolegów z pracy w nowych sytuacjach z zupełnie innej strony niż do tej pory, rozwinięcie swoich umiejętności interpersonalnych, zwiększenie pewności siebie, przełamanie strachu związanego z lotem samolotem."
"Wyjazd na szkolenie zmotywował mnie do: dalszego pogłębiania znajomości języka angielskiego, podróżowania samolotem, wyjazdów zagranicznych."
„Szkolenie na Malcie uświadomiło mi, że na doskonalenie językowe nigdy nie jest za późno. Wystarczy motywacja i sprzyjające warunki do nauki, a takie właśnie zostały stworzone w ETI w St. Julian’s. Mimo moich wcześniejszych obaw nauka angielksiego nie wiązała się ze stresem, a to dzięki bardzo życzliwej atmosferze stworzonej przez naszą nauczycielkę, panią Tessię Bezinę, która zadbała również o bardzo bogate przygotowanie dydaktyczne swoich zajęć. (...)To doświadczenie w roli ucznia uświadomiło mi, jak ważne jest ciągłe stymulowanie uczniów i szukanie coraz to nowych metod pracy i form, które powinny uczniów zaskakiwać, a jednocześnie mobilizować do pracy. I oczywiście atmosfera na zajęciach … to kolejny aspekt, który może uczniów zachęcić do pracy lub niechęcić. Na szkoleniu w roli ucznia czułam się naprawdę bardzo dobrze, nikt na mnie nie wywierał presji, cały czas czułam wsparcie ze strony nauczyciela i koleżanek, dlatego z chęcią bogaciłam swój zasób słownictwa, poznawałam zasady wymowy, rozwijałam umiejętności komunikacyjne i wykorzystywałam poznane zasady i struktury w praktyce. To kolejna korzyść, która wzbogaciła mnie nie tylko językowo, ale też przypomniała mi rzeczy oczywiste, które w efektywnym nauczaniu odgrywają kluczową rolę.”
„W zajęciach prowadzonych na Malcie podobało mi się: kompetencje, cierpliwość, wielokrotne tłumaczenie nowego materiału, zachęcanie wypowiedzi, różnorodność materiału, metody stosowane przez prowadzącą wykorzystanie gier, historyjek obrazkowych.”
"Prowadząca stosowała głównie metody aktywizujące wszystkich uczestników kursu, które jednocześnie pozwały na integrację grupy, wymianę informacji i wiedzy z innymi nauczycielami, a także własnych doświadczeń. Wykorzystywanie nowoczesnych środków dydaktycznych przez naszą nauczycielkę również nie pozwalało nam popaść w rutynę, koncentrowało nas i wzbudzało zaciekawienie. “
„Poznałam dziedzictwo kulturowe Malty, system szkolnictwa, przepiękne zakątki Malty, wiadomości zadobyte podczas wyjazdu zamierzam wykorzystać w pracy z uczniami mi. in. organizując konkurs plastyczny promujący „ Najpiękniejsze zakątki Malty”.”
„Uważam, że szkolenie na Malcie to bardzo ciekawym kreatywnym doświadczeniem, które będzie również w przyszłości przynosić wymierne korzyści nie tylko mnie, ale również moim uczniom.”
Grupa prowadzona przez Lorrain Cassar
„Kurs językowy podniósł moje kwalifikacje zawodowe i będzie miał wpływ na moją pracę poprzez: nawiązanie kontaktów z nauczycielami z innych krajów; zlikwidowanie bariery językowej poprzez prowadzenie dyskusji z ludźmi z różnych stron świata, posługujących się zróżnicowanym akcentem; wzbogacenie swojej wiedzy na temat kultury i stereotypów innych narodów; zapoznanie z interesującymi stronami internetowymi przydatnymi w pracy z dziećmi”
„Udział w kursie wpłynął na poprawę moich kompetencji w zakresie języka obcego i umiejętności komunikacyjnych. Wzbogaciłam słownictwo, ćwiczyłam wymowę i prawidłowy akcent.”
„Podobało mi się stosowane przez prowadzącą różnorodne metody i formy pracy: praca w zespołach, w grupach, wykorzystanie prezentacji multimedialnych podczas zajęć.”















